Odpowiedzi na często zadawane pytania

OGÓLNE | DOMENY | AUKCJE | ROZLICZENIA


OGÓLNE | do góry


Jak mogę się z Wami skontaktować?

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania 7 dni w tygodniu. Zwykle jesteśmy dostępni od 8:00 do 24:00. Pomożemy nawet jeśli nie jesteś naszym klientem :) Możesz się z nami skontaktować przez telefon +48 22 211 22 90, e-mail bok@ddregistrar.pl lub czat dostępny na stronie (zakładka w prawym dolnym rogu).

Jak odzyskać dostęp do panelu administracyjnego?

Panel do zarządzania usługami znajduje się pod adresem https://panel.ddregistrar.pl. Możesz do niego wejść również przez link Panel w górnym menu na stronie. Do logowania konieczny jest kontaktowy adres e-mail podany podczas składania zamówienia (wysyłamy na niego faktury i przypomnienia) oraz hasło również podane w trakcie zakładania konta. Jeśli nie pamiętasz hasła skorzystaj z linku pod danymi do logowania Nie pamiętasz hasła? Sprawdź jak odzyskać dostęp. w celu nadania nowego hasła do konta. Po rozpoczęciu procedury resetu hasła otrzymasz wiadomość z linkiem na e-mail kontaktowy. Sprawdź katalog SPAM, Powiadomienia i Oferty, bo tam może trafić wiadomość od nas. Nadawcą e-mail jest adres bok+powiadomienia@ddregistrar.pl.

DOMENY | do góry


Jak szybko uzyskam dostęp do zakupionej domeny?

Dostęp do domeny otrzymasz natychmiast po dokonaniu wpłaty. Pamiętaj, że w przypadku przelewów tradycyjnych liczy się zaksięgowanie wpłaty na naszym rachunku bankowym. Jeśli zapłacisz przez PayU - dostęp otrzymasz od razu po poprawnym przetworzeniu płatności przez PayU. Domena pojawi się następnie na Twoim koncie w panelu administracyjnym.

Co jeśli nie opłacę domeny w terminie?

Po upływie terminu ważności domena przejdzie na 30 dni w stan tzw. kwarantanny. W tym czasie usługa przestanie działać, ale cały czas będzie ją można jeszcze odnowić. Po zaksięgowaniu wpłaty domena zostanie reaktywowana. Nie czekaj do ostatniej chwili na odnowienie usługi. W skrajnych przypadkach może dojść do utraty domeny. W przypadku braku płatności po 30 dniach od wygaśnięcia domena trafi z powrotem do puli wolnych domen i każdy będzie mógł ją zarejestrować.

Jak przekierować domenę na hosting u innego operatora?

Najprościej skierować domenę na serwer (hosting) przez ustawienie serwerów DNS. Można to zrobić w panelu administracyjnym pod adresem https://panel.ddregistrar.pl. Po zalogowaniu w dziale Usługi wybierz interesującą cię domenę i kliknij przycisk Edytuj serwery nazw. Podaj nowe adresy DNS i potwierdź zmiany naciskając przycisk Zapisz.

Po jakim czasie zmiany ustawień DNS będą widoczne?

Czas propagacji nowej konfiguracji domeny może wynieść do kilkunastu godzin. Zwykle jednak nie trwa to dłużej niż 2-3 godziny a czasami może to być nawet mniej niż godzina. Jeśli po 24 godzinach nie widzisz zmian, to znaczy że coś poszło nie tak.

Jak przekierować domenę na adres strony internetowej?

Możesz bezpłatnie przekierować domenę na dowolny adres strony internetowej. Zaloguj się do panelu, następnie na liście usług wybierz interesującą cię domenę. Wybierz Edytuj przekierowanie, następnie Dodaj przekierowanie. Wybierz jeden z typów przekierowania: permanentne 301, tymczasowe 302 lub przekierowanie z ramką IFRAME. W pierwszych dwóch przypadkach po wpisaniu domeny zostanie ona przekierowana na docelowy adres (zmieni się adres w pasku przeglądarki). W przypadku przekierowania z ramką IFRAME domena pozostanie w pasku przeglądarki. Na końcu podaj Adres docelowy, na który domena ma przekierować np. https://adres-twojej-strony.pl. W ten sposób możesz przekierować domenę np. na Twój profil na Facebooku. W takim przypadku użyj przekierowania 301 lub 302.

Czy mogę przenieść domenę .pl do innego rejestratora?

Oczywiście, domeny kupione lub zarejestrowane u nas można w dowolnym momencie (po upływie 5 dni od rejestracji domeny) bezpłatnie przenieść do innego operatora. Będzie do tego potrzebny kod AuthInfo, który znajdziesz w panelu. Można go też otrzymać po kontakcie z nami przez e-mail.

Jak mogę pobrać kod AuthInfo / AuthCode do domeny?

Kod dostępny jest w panelu w dziale Usługi, po wyborze interesującej nas domeny. Następnie klikamy przycisk Pobierz kod auth info i skopiuj wyświetlony kod. Należy pamiętać, że transfer można zainicjować najwcześniej 5 dni po rejestracji domeny.

Mam problem z transferem domeny do innej firmy, co może być powodem?

Transfer domeny .pl może odbyć się najwcześniej po 5 dniach od rejestracji. Jeśli więc próbujesz przenieść domenę przed upływem tego terminu transfer nie powiedzie się. Transfer nie uda się również w sytuacji gdy domena jest już w okresie po wygaśnięciu (w kwarantannie) i próbujesz ją przenieść bez jednoczesnego odnowienia

Czy mogę przenieść domenę do innej firmy po upływie ważności domeny?

Tak - transfer domeny .pl po wygaśnięciu (w trakcie trwania 30 dniowej kwarantanny) jest możliwy. Transfer musi się jednak odbyć z jednoczesnym odnowieniem domeny.

AUKCJE | do góry


Czy mogę nie opłacić wygranej aukcji domeny?

Zgodnie z regulaminem masz obowiązek opłacenia aukcji, która została przez Ciebie wygrana. W przypadku braku płatności w terminie za wygraną aukcję Twoje konto zostanie zablokowane i nie będziesz mógł brać udziału w innych aukcjach na naszej platformie. Zostanie naliczona dodatkowa opłata za odblokowanie możliwości brania udziału w aukcjach w kwocie 200 PLN netto. Jej opłacenie jest warunkiem przywrócenia funkcjonalności konta. Dany Użytkownik nie będzie mógł ponownie wziąć udziału w aukcji domeny, której nie opłacił. Jeśli na koncie danego Użytkownika będą się powtarzały sytuacje nieopłacania aukcji - dostęp do aukcji zostanie permanentnie zablokowany bez możliwości odblokowania.

Czy mogę anulować złożoną w aukcji ofertę?

Nie można odwołać złożonej już oferty w aukcji. Podejmując decyzję o licytacji upewnij się, że decyzja jest przemyślana. Nie będziesz mógł się z niej wycofać.

W jakie dni tygodnia kończą się aukcje?

Aukcje domen kończą się od poniedziałku do czwartku włącznie w godzinach od 19:00 do 21:00 czasu środkowoeuropejskiego. Licytacje nie kończą się w piątki, soboty, niedziele, dni wolne od pracy, Wigilię Bożego Narodzenia oraz w Sylwestra.

Czy aukcje są automatycznie przedłużane, jeśli oferta zostanie złożona w ostatnich minutach trwania licytacji?

Tak, jeśli w aukcji zostanie złożona oferta w ostatnich 5 minutach jej trwania, wtedy czas zakończenia aukcji zostanie automatycznie wydłużony o 5 minut. Maksymalnie aukcja może zostać wydłużona o 30 minut.

Czy zostały ustalone minimalne wartości przebicia na aukcjach?

Tak, minimalne przebicia ustalone są według poniższego schematu (wartość bieżąca aukcji w PLN netto: minimalna wartość przebicia w PLN netto):

1 PLN - 199 PLN: 10 PLN
200 PLN - 499 PLN: 20 PLN
500 PLN - 999 PLN: 50 PLN
1 000 PLN - 1 999 PLN: 100 PLN
2 000 PLN - 4 999 PLN: 200 PLN
5 000 PLN - 9 999 PLN: 500 PLN
10 000 PLN - 19 999 PLN: 1 000 PLN
20 000 PLN - 49 999 PLN: 2 000 PLN
50 000 PLN - 99 999 PLN: 5 000 PLN
100 000 PLN+ : 10 000 PLN
 

Jak działa promocja "Kto pierwszy, ten lepszy!"?

Promocja "Kto pierwszy, ten lepszy!" przeznaczona jest dla Uczestników Aukcji i obowiązuje po dokonaniu odpowiedniego wyboru przed przystąpieniem do licytacji. W praktyce jej działanie polega na otrzymaniu rabatu od ceny końcowej osiągniętej na wybranej aukcji. Aby skorzystać z rabatu wystarczy odpowiednio szybko wziąć udział w licytacji. Promocja obowiązuje jedynie w przypadku aukcji domen, których sprzedawcą oznaczonym na stronie Aukcji jest serwis ddregistrar.pl.

Jeśli złożysz ofertę w aukcji w ciągu maksymalnie 24 godzin od jej rozpoczęcia - otrzymasz rabat 25% od ceny końcowej aukcji.
Jeśli ofertę złożysz po upływie 24 godzin od rozpoczęcia licytacji, ale przed upływem 48 godzin od rozpoczęcia aukcji, wtedy rabat wyniesie 10%.
 

Czy istnieje limit aukcji, w których mogę brać jednocześnie udział?

Po założeniu konta dysponujesz limitem 10 aukcji, w których możesz brać udział. Do limitu wliczają się wszystkie aktywne aukcje, w których bierzesz udział oraz aukcje, które zostały zakończone i które wygrałeś, a nie zostały jeszcze przez Ciebie opłacone. Po opłaceniu 10 aukcji Twój limit zwiększy się do 20 aukcji. Proces zwiększania limitu będzie trwał aż do opłacenia 90 aukcji. Wtedy limit osiągnie swoje maksimum, które wyniesie 100 aukcji.

Czy w przypadku niedostępności serwisu termin zakończenia aukcji może zostać przesunięty?

Jeśli w ciągu ostatnich dwóch godzin trwania aukcji nastąpi przerwa w dostępie do serwisu dłuższa niż 5 minut lub jeśli nastąpi jakakolwiek przerwa w dostępie do aukcji w ciągu ostatniej godziny jej trwania, wtedy termin zakończenia aukcji zostanie przesunięty o 24 godziny w stosunku do pierwotnej daty końca aukcji. Jeśli nowy termin zakończenia aukcji wypadnie w piątek, sobotę, niedzielę lub dzień wolny od pracy, wtedy termin zakończenia zostanie przesunięty na pierwszy roboczy dzień przypadający na poniedziałek, wtorek, środę lub czwartek.

Co oznaczają gwiazdki i zielony listek przy nazwie uczestnika aukcji oraz liczba w nawiasie?

Zielony listek oznacza użytkownika aukcji, który nie wygrał jeszcze żadnej aukcji w naszym serwisie. Liczba w nawiasie oznacza liczbę wygranych i opłaconych aukcji. Im więcej gwiazdek, tym więcej wygranych licytacji. Do kalkulacji brane są pod uwagę aukcje z ostatnich 365 dni.

ROZLICZENIA | do góry


Kiedy i w jakiej formie otrzymam fakturę VAT za opłaconą usługę?

Faktury VAT wysyłamy e-mailem w pliku PDF na podany e-mail kontaktowy w ciągu maksymalnie 7 dni od zaksięgowaniu wpłaty. Zwykle faktury wysyłane są znacznie szybciej, czasami nawet tego samego dnia. Faktury dostępne są również w panelu administracyjnym w dziale Zamówienia.

Jak uzyskać duplikat faktury?

Duplikat do wystawionej faktury możesz pobrać bezpośrednio w panelu administracyjnym w dziale Zamówienia. Duplikat uzyskasz też po kontakcie z nami przez e-mail bok@ddregistrar.pl.

Otrzymałem proformę na niewłaściwe dane. Jak mogę je uaktualnić?

Jeśli nazwa podmiotu jest poprawna a uaktualnienia wymaga tylko adres, zmiany możesz wprowadzić przez panel samodzielnie. Możesz też zlecić nam zmianę e-mailem. Jeśli zmiana dotyczy też nazwy podmiotu, wtedy konieczny jest kontakt przez e-mail z naszym Biurem Obsługi Klienta. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa.

Jak włączyć fakturowanie miesięczne na moim koncie?

Jeśli chcesz otrzymywać jedną fakturę VAT pod koniec miesiąca za wszystkie opłacone usługi w danym okresie wystarczy włączyć Fakturowanie miesięczne poprzez panel administracyjny lub kontaktując się z nami przez e-mail. Włącz tę opcję w dziale Dane bilingowe. Fakturowanie można włączyć i wyłączyć w dowolnym momencie. Jeśli w danym miesiącu zostały już wystawione faktury za usługi, wtedy fakturowanie miesięczne zacznie obowiązywać od następnego miesiąca.

Czy otrzymam fakturę za przedpłatę?

Nie, faktury VAT wystawiane są jedynie na zrealizowane usługi. Możesz zasilić konto dokonując przedpłaty. Następnie korzystać z tych środków do opłacania usług.

Jak mogę zapłacić za usługę?

Wpłatę możesz dokonać w walucie PLN przelewem na konto bankowe w polskim banku lub przez płatności online PayU. Szczegóły dotyczące kanałów płatności: https://ddregistrar.pl/platnosci.

Czy otrzymam powiadomienie o upływającej ważności usługi?

Tak, na miesiąc przed końcem ważności usługi otrzymasz od nas e-mail wraz z przypomnieniem oraz proformą za odnowienie usługi na kolejny okres. Tuż przed końcem ważności usługi wyślemy też SMSa z przypomnieniem.